Ambacht en Gereedschap  
 ° Onderwerpen ° Antwoord ° Statistieken ° Registratie ° Zoeken °
Nu on-line:
Gasten - 1 ; Leden - 0
Grootste aantal gebruikers on-line: 157 [7 Sep 2009 10:19]
Gasten - 157 / Leden - 0
Ambacht en Gereedschap / Literatuur en informatiebronnen / Handboek voor Smeden = nu op CD = Siersmeden
Author Bericht
Gerard Becker
Member
# Geplaatst: 23 Sep 2009 19:56 ° Edited by: Gerard Becker

= TWEE COMPLETE BOEKEN OVER AMBACHTELIJKE SMEEDKUNST =
met diverse gereedschaps-catalogi nu op een enkele CD

HANDBOEK VOOR SMEDEN door P. van Dongen uit 1939
Een handboek en naslagwerk met 512 bladzijden 1500 afbeeldingen en 60 tabellen. Het oude metaal ambacht in al zijn facetten.

SIERSMEDEN door K. Bijlsma en P. Kok uit 1950
Een boek met heel veel voorbeelden van siersmeedwerk. Ook veel richtlijnen, tips en trucs om mooi smeedwerk te maken.

Deze twee boeken staan helemaal compleet op een CD en de CD wordt aangevuld met tien oude/antieke gereedschapscatalogi uit de jaren 1871 t/m 1928 met gereedschappen uit de houtbewerking, metaalindustrie, smederij maar ook veel meetgereedschappen en werktuigen.

Voor de lezers van dit forum zijn de kosten voor deze CD slechts 7,-- euro en opsturen binnen Nederland en Belgie is mogelijk tegen geringe portokosten.

Voor verdere vragen of bestellen even een mailtje sturen naar beckerg@home.nl of bellen naar 053 - 4774519

met vr.gr. Gerard Becker / verzamelaar van verstelbare moersleutels

image0.JPG
image0.JPG
Image1.jpg
Image1.jpg
Image2.jpg
Image2.jpg
Ruud van Vliet
Member
# Geplaatst: 27 Nov 2009 13:03

Goedendag, zou graag een exemplaar van de CD Handboek voor Smeden = nu op CD = Siersmeden kopen. Maar hoe regelen we dit?
In afwachting van uw reaktie waarvoor dank.
Met vriendelijke groet, Ruud

Seerp Visser
Member
# Geplaatst: 5 Dec 2009 11:22

Goedendag, zou graag een exemplaar van de CD Handboek voor Smeden = nu op CD = Siersmeden kopen. Maar hoe regelen we dit?
Seerp Visser
(Belgie)

Gerard Becker
Member
# Geplaatst: 5 Dec 2009 14:14

Beste Seerp,

Een CD naar Belgie opsturen gaat prima. De portokosten in Nederland zijn 1,50 euro en naar Belgie kost dat 2,-- euro.
Mijn bankgegevens heb ik al via de mail naar je toegestuurd en als er iets nog niet duidelijk is hoor ik dat graag.

met vr.gr. Gerard Becker

Johan Voerman
Member
# Geplaatst: 26 Feb 2010 22:26

Hallo Gerard,
Ook ik zou graag een exemplaar van de CD "Handboeken voor Smeden" van je ontvangen. Als je me je rekeningnummer mailt, zal ik het bedrag over maken.
Mijn e-mailadres heb je als het goed is.
Met de stoeltjesboor gaat het de goede kant op. Het boormechanisme moet nog uit elkaar. Dit staat momenteel te ontroesten omdat er geen beweging in de tandkransen is te krijgen. De borgpennen heb ik er wel uit gekregen.
De rest van het ijzerwerk is inmiddels ontroest op de beschreven elektrolytische manier.Ook ontdekte ik na ontroesten van de kolomgeleiding, dat de rechtse geleider is voorzien van een schaalverdeling in centimeters en duimen.
Het houtwerk is van beuken en moet geheel worden vervangen.
Het hout hiervoor heb ik al van een oude werkbank van school. Ik houd je op de hoogte.
Een hartelijke groet van:
Johan Voerman.

jan mangelschots
Member
# Geplaatst: 28 Feb 2010 18:59

beste johan

je kan misschien een onderwerp openen en wijden aan de restoratie van je stoeltjesboor? met wat foto's en tekst krijgt iedereen een beeld van wat je aan het doen bent

groetjes
jan m

Herman Wilgenhof
Member
# Geplaatst: 27 Mar 2010 18:54

Gerard Becker
Beste Gerard Becker,

Inmiddels ben ik een zestiger met veel vrije tijd en geinteresseerd in gereedschappen. Om deze reden ben ik sinds kort als vrijwilliger werkzaam bij de Stichting Gered Gereedschap. De binnengekomen gereedschappen worden door ons opgeknapt en verzonden naar 3e wereldlanden t.b.v. onderwijs en zelfredzaamheid voor daar startende ondernemers.
Om deze reden wil ik graag de CD bij U bestellen (Twee complete boeken over ambachtelijke smeedkunst met gereedschapscatalogie). Als U me opgeeft wat de kosten zijn en op welk rekeningnummer ik het kan storten dan hoop ik dat het goed komt.

m.vr.gr Herman Wilgenhof
H.Wilgenhof
Koebushorst 5
7245 TC Laren
Tel: 0573-221411

Uw antwoord
          Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 

forum software miniBB™ © 2001-2006