| Author |
Bericht |
Kodama
Member
|
# Geplaatst: 20 Feb 2010 19:45
Zelf ben ik gepassioneerd bezig met timmer en vakwerk.
Mijn intresse gaat vooral uit naar traditioneel vakwerk en vakmannen die beschikken over de kennis voor gebruik van handgereedschap en traditionele werkwijze,
Via deze weg zoek ik contact te leggen met gelijkgezinde zielen, voor het uitwisselen van vakkennis, literatuur en mischien samenwerkingen te bewerkstellen.
|
Don Wagstaff
Member
|
# Geplaatst: 9 Mar 2010 10:51
Hallo,
Vorig zomer heb ik dit af dak gemakt geheel met de hand. Balken heb ik met bijlen uit rond stammen gehakt. Ik heb een stuk of 7 stammen hier liggen die ik ga straks ook balken van maken. Verder ben ik de geheel schuur en huis aan het opknappen op zo veel mogelijk traditioneel werkwijze.
Groette,
Don Wagstaff
|
Kodama
Member
|
# Geplaatst: 13 Mar 2010 05:29
Hey Don,
Ik heb je website bekeken en dat is een knap project waarmee je bezig bent. Heb je mog meer fotos van je werkwijze?
Ik was ook al bekend met je posts op het houtbewerkersforum.
Als ik mij terug aan die kant van de aarde bevindt wil ik wel eens een kijkje komen nemen en mijn handen uit de mouwen steken.
Momenteel woon ik in de VS waar ik werk bij traditioneel vakwerk vervaardig.
Mathieu
|
Don Wagstaff
Member
|
# Geplaatst: 14 Mar 2010 12:54 ° Edited by: Don Wagstaff
Hi Mathieu,
ja die benoeming die je gebruik kwam me bekende voor maar ik wist niet waarvan. In ieder geval welkom als je in de buurt bent. Ben je toevallig aan het werk in het noorden van Idaho? Ik ken die vent niet wij hebben de zelfde zweeds werkbankmaker - Leif Karlsson. Wat vind je van traditioneel vakwerk in Amerika?
Volgende onderneming voor mij is een nieuwe vloer in de stal maken met leem, kalk, vlas, puin, steen enz. en soort zelf ontwikkelde mar dan ouderwets werkwijze in plaats van beton storten. Er stat meer over inderdaad op deze web site adres http://web.mac.com/donwagstaff/iWeb/Farmhouse%20re storation/introduction.html
Groette,
Don Wagstaff
|